Pandemia in Fakes

Beginning of a big Lie and its Consequences

Spring 2020 (part 1)

how it started

It was sudden, at least for the people. I still remember how my colleagues in Austria laughed at the news from Ischgl because it seemed absolutely surreal. Après-ski is as much a part of winter holidays as skiing, it has always been celebrated with more or less bad consequences like hangover or broken legs. That you can catch a “life-threatening” disease above 1000 m was as unbelievable as a lightning strike in the desert. My first realisations of unexpected events came with the cancellation of hotels and flights I had already booked.

It was over with the plans, I was suddenly faced with nothing. No job, a home in a high-risk area and a muzzle on my face. People looked at me like I was from hell and that was really new to me. It still seems like a fantasy film that I picked up at random on Netflix: the police with loudspeakers, controls in shops, no contact with people. I was caught between the new and the old reality, where the new one felt like theatre. One should trust one’s own feelings. For that was the start of a new era of lies called NWO

to be continued…

banner, decoration, flag-2025349.jpg

Es kam plötzlich, zumindest für das Volk. Ich erinnere mich noch wie die Kollegen in Österreich über die Neuigkeiten aus Ischgl lachten, weil es absolut surrealistisch vorkam. Apres-Ski gehört zum Winterurlaub genauso wie Skifahren,  es wurde schon immer gefeiert mit mehr oder weniger schlimmen Folgen wie Kater oder Beinbruch. Dass man über 1000 m Höhe sich eine “lebensgefährliche” Krankheit holen kann, war so unglaublich wie ein Blitzschlag in der Wüste. Meine ersten Erkenntnisse über unerwarteten Ereignisse kamen mit der Absage von Hotels und Streichung von Flügen, die ich bereits gebucht habe. 

Es war vorbei mit den Plänen, ich stand plötzlich vor dem Nichts. Keine Arbeit, ein zu Hause im Hochrisikogebiet und ein Maulkorb auf meinem Gesicht. Man schaute mich an als ob ich aus der Hölle käme und das war mir echt neu. Es erscheint mir immer noch als ein Fantasy-Film, den ich mir per Zufall bei Netflix raussuchte: die Polizei mit Lautsprecher, Kontrollen in Läden, kein Kontakt zu Menschen. Ich war gefangen zwischen der neuen und alten Wirklichkeit, wo die neue sich als Theater anfüllte. Man soll eigenen Gefühlen vertrauen. Das war nämlich der Start einer neuen Lügen-Ära namens NWO

Fortsetzung folgt…

corona police control

corona police control

corona desinfection

corona desinfection

social distance

social distance

covid virus

covid virus

covid vaccine

covid vaccine

fake news

fake news